Nyers élelmiszer-étrend és ízületi betegségek. Diéta és mozgásszervi betegségek - Mozgasszervi blog


Gyulladáscsökkentő élelmiszerek Ananász Az ananász B- C- és E-vitamint, folsavat, káliumot, magnéziumot tartalmaz.

nyers élelmiszer-étrend és ízületi betegségek

Megtalálható benne egy enzim, a bromelin, amely erős fájdalom- és gyulladáscsökkentő hatásúmérsékli a szöveti gyulladást, az ödémát. Reumás ízületi gyulladás esetén is jól használható, váladéktermelést csökkentő hatása miatt pedig heveny arcüreggyulladás esetén is jelentős javulás tapasztalható bromelinterápiát követően.

nyers élelmiszer-étrend és ízületi betegségek

Fogyasztása: A bromelin nevű enzim csak a friss ananászban található meg, a konzervekben hőkezelés hatására megsemmisül. Mivel önmagában a nyers ananász gyümölcs nem tartalmazza a terápiás mennyiségű bromelint, koncentrált hatóanyag-tartalmú táplálék-kiegészítőket készítenek belőle.

  • Esetleg meggyógyítható-e a betegség valamilyen étrenddel?
  • Étkezéssel a gyulladáscsökkentésért - HáziPatika
  • Ízületi betegségek, köszvény és a húsfogyasztás összefüggései Sok összefüggés felmutatható a reumás megbetegedések és a húsfogyasztás között.

Az enzimet az ananász gyümölcséből és szárából állítják elő. Paradicsom A paradicsomban található likopin erős antioxidáns hatású vegyület, amely mind a rákmegelőzésben, mind a szívbetegségek ellen hasznos.

Magas A- C- és E-vitamintartalmának köszönhetően a paradicsom jól gyógyítja a különféle bőrproblémákat, enyhíti a napégés okozta bőrpírt.

Ha valaki ízületi gyulladással él, tudnia kell, hogy az orvosi kezelésen túl a táplálkozásával is befolyásolhatja az állapotát. Szarka Dorottya, az Életmód Orvosi Központ dietetikusa azokat az élelmiszertípusokat vette számba, amelyek érdemes elkerülniük az érintetteknek. Mi a három leginkább kerülendő élelmiszertípus? Az ízületi gyulladásnál az első és legfontosabb teendő a szakorvosi felkeresése, a pontos diagnózis felállítása és az ennek megfelelően elrendelt terápia betartása.

Káliumtartalma miatt jó hatással van a vér sav-bázis egyensúlyára. Fogyasztása: Nyersen salátákban vagy üdítőitalként is finom, főzve levesként, mártásként fogyasztható.

A nyers ételek veszélyei

Olívaolaj Az olívaolaj gyulladáscsökkentő hatását az olajsavnak és a polifenoloknak köszönheti. Az olajsav egyfajta zsírsav, ez teszi ki az olívaolaj közel 80 százalékát.

nyers élelmiszer-étrend és ízületi betegségek

A polifenolok antioxidáns tápanyagok, amelyek csökkentik a gyulladást a sejtekben, az ízületeken és az érrendszerben. Fogyasztása: A hidegen sajtolt olívaolaj megőrzi tápanyagtartalmát és finom ízét.

Account Options

Lehetőség szerint nyersen fogyassza saláták, köretek ízesítésére. Főzésnél figyeljen arra, hogy ne hevítse °C-nál magasabb hőmérsékletűre, mert akkor a benne lévő tápanyagok bomlani kezdenek. Kurkuma A kurkuma aktív hatóanyaga a kurkumin, ami számos betegség ellenszere. Antioxidáns tulajdonsága csaknem olyan erős, mint a C- vagy az E-vitaminé.

9 vizi táplálék, ami javít egészségi állapotodon

A gyulladásos folyamatokkal szembeni hatása egyenértékű a kortizonéval — előnye pedig az, hogy nincs mellékhatása. Elsődleges hatását azzal fejti ki, hogy gátolja a test szöveteiben a gyulladáskeltő anyagok felszabadulását. Fogyasztása: A legjobb, ha fűszerként használja a kurkumát. Az indiaiak átlagosan fél teáskanálnyi kurkumát fogyasztanak el egy nap.

Hasznosíthatja kapszula formájában is, ekkor az ajánlott napi adag — mg szárított kurkumagyökér-kivonat, étkezés közben fogyasztva.

Milyen étrend javasolt mozgásszervi problémák esetén?

Vadlazac A vadlazac rendkívül értékes tápanyagforrás. Alacsony nyers élelmiszer-étrend és ízületi betegségek, minimális mennyiségű telített zsírsavat tartalmaz, miközben magas a fehérjetartalma és gazdag ómega 3 zsírsavakban, különösen eikozapentaénsavban EPA és dokozahexaénsavban DHA.

nyers élelmiszer-étrend és ízületi betegségek

Ezek a zsírsavak gyulladáscsökkentő hatásúak. Fogyasztása: Fogyasszon hetente legalább kétszer lazacot, párolva vagy olívaolajon sütve.

Már 10 dkg lazac minimum ,5 gramm ómega 3 zsírsavat tartalmaz, amely jóval több, mint amennyihez más élelmiszerekből hozzájuthat.

nyers élelmiszer-étrend és ízületi betegségek

Spenót A spenót kalóriaszegény, de vitaminokban és antioxidánsokban gazdag. Magas a K-vitamin-tartalma, sok luteint, természetes karotinoidot tartalmaz.

Menstruációs zavart okozhatnak

Erősen gyulladáscsökkentő hatású. Fogyasztása: A spenót jótékony hatása csak nyersen fogyasztva érvényesül. A legjobb salátákba keverni, de pépesítheti, centrifugázhatja is. Keverheti paradicsomlével vagy zöldséglével, a panaszoktól függően.